سایبان خودرو متحرک

سایبان خودرو متحرک

در گذشته اغلب خانه ها به دلیل برخورداری از حیاط بزرگ، فضای مناسبی برای اجرای پارکینگ ثابت داشتند. اما امروزه خانه ها بدون پارکینگ و کوچک هستند؛ بنابراین صاحبخانه مجبور به قرار دادن خودروی خود در بیرون از منزل می شود. در چنین وضعیتی می توان از سایبان خودرو متحرک برای محافظت از خودرو استفاده کرد.

پیش از این اغلب سایبان ها ثابت بودند و در قسمتی از حیاط ساختمان اداری یا مسکونی نصب می شدند. اما امروزه پیشرفت فناوری باعث شده است تا تولید کنندگان سایبان، به ساخت سایبان متحرک اقدام کنند. سایبان های متحرک قابل جابه جایی هستند و امکان نصب آن ها در هر نقطه ای که بخواهید وجود دارد.

سایبان خودرو در دو نوع دستی و سایبان برقی اجرا می شوند. در مدل دستی صاحب خودرو باید سایبان را برای استفاده با دست باز کند و روی خودرو قرار دهد. اما سایبان متحرک کنترلی یا ریموت دار، تنها با فشار دادن دکمه ریموت، در نقطه موردنظر باز یا بسته می شود.

نصب سایبان متحرک ماشین

نصب سایبان های خودرو برخلاف بسیاری از سایبان های قدیمی، آسان است. در واقع همه خریداران این محصول، می توانند در زمان کوتاهی به نصب سایبان متحرک روی اتومبیل اقدام کنند. سایبان های متحرک متناسب با اندازه یا ابعاد ماشین ها تولید می شوند.

این مدل سایبان ها از تعدادی بند، پایه و اتصالات تشکیل شده اند که به صاحبان خودرو این امکان را می دهد تا در هر موقعیتی آن را باز و بسته کنند. برای نصب یا اجرای سایبان خودرو متحرک پایه سایبان باید روی سقف خودرو ثابت شود و بندها با قرار گرفتن در لای در محکم می شوند. در نهایت با فشار دادن دکمه ریموت، سایبان بالای خودرو باز می شود.

نوع دیگر سایبان خودرو، روی سقف آن نصب نمی شود بلکه مانند یک چادری که شبیه به درب آکاردئونی باز و بسته می شود، در اطراف خودرو قرار می گیرد. این سایبان ها علاوه بر پوشاندن سقف، قابلیت ایجاد سایه در اطراف خودرو را دارند.

فواید اجرای سایبان متحرک خودرو

زمان زیادی از ساخت و اجرای سایبان متحرک نمی گذرد. به همین دلیل ممکن است عده زیادی از مردم با این نوع سایبان و مزایای آن آشنا نباشند. در ادامه چند مورد از فواید استفاده از سایبان های خودرو آورده شده است:

جلوگیری از برخورد نور آفتاب به بدنه خودرو

بررسی های انجام شده نشان می دهد که در طی چند سال اخیر مقدار اشعه های مضر خورشید به شدت افزایش پیدا کرده است. اشعه های مضری چون uv یا فرابنفش می توانند علاوه بر به خطر انداختن سلامت انسان، باعث آسیب دیدن بدنه لوازم نقلیه شوند. بدنه بسیاری از خودروها به دلیل برخورد این اشعه، زرد و رنگ پریده می شود. در اغلب مواقع مقاومت بخش های آفتاب خورده بدنه ماشین نسبت به سایر نقاط کمتر می شود. استفاده از سایبان متحرک خودرو می تواند از بروز این مشکلات پیشگیری کند و باعث حفظ سلامت خودرو برای سال های طولانی شود.

جلوگیری از برخورد باران به خودرو

دومین فایده نصب سایبان متحرک خودرو، جلوگیری از برخورد باران به بدنه است. علاوه بر اشعه فرابنفش، باران های اسیدی و آلوده می توانند باعث آسیب دیدگی بدنه خودرو شوند. علاوه بر اسیدی بودن باران، آلودگی موجود در هوا باعث می شود تا باران تمیزی به زمین فرود نیاید و در نتیجه بدنه خودرو کثیف شود. پارچه ها و پایه های سایبان متحرک از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توانند از خودرو در برابر باران محافظت کنند.

ایجاد سایبان در پیک نیک

امکان استفاده از سایبان های متحرک خودرو برای ایجاد سایه در پیک نیک و تفریح وجود دارد. در اغلب ماه های تابستان، برخورد آفتاب به سطح زمین به قدری شدید است که امکان اسکان در یک منطقه برای پیک نیک وجود ندارد. سایبان های متحرک به آسانی از خودرو جدا می شوند و با قرار گرفتن روی پایه مخصوص، می توانند سایه ای نسبتاً بزرگ به وجود بیاورند. سایبان آفرود نوع دیگری از سایبان خودرو است که مناسب سفرهای کمپینگ می باشد.

انواع سایبان خودرو متحرک

قیمت سایبان خودرو متحرک

تمام تجهیزاتی که بتوانند راحتی و آسایش بیشتری را برای مصرف کننده فراهم کنند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. سایبان خودرو متحرک نیز نسبت به سایبان های ثابت و دستی از قیمت بالاتری برخوردار است. قیمت این نوع سایبان با توجه به متریال به کار رفته در ساخت آن تعیین می شود. نوع پارچه بکار رفته در ساخت سایبان، پایه ها، اتصالات، بندها، اندازه و مقاومت پارچه، از فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت سایبان های خودرو هستند.

5/5 - (1 امتیاز)