خرابی سایبان برقی

خرابی سایبان برقی

سایبان برقی قطعات مختلفی دارد که پس از گذشت مدتی از کارکرد آن ها مستهلک می شوند و در نتیجه عملکرد سایبان برقی دچار مشکل می شود . برای تشخیص خرابی های سایبان برقی باید با این قطعات و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید . توجه داشته باشید که تعمیر خرابی های سایبان برقی باید به وسیله افرادی که در این زمینه آگاهی و مهارت لازم را دارند صورت گیرد .

تعمیرات تخصصی سایبان برقی

تعمیرات اصولی و تخصصی سایبان برقی نیازمند داشتن آگاهی کافی در مورد کلیه قطعات سایبان برقی و نحوه عملکرد هر کدام از آنهاست . تعمیرکاران با سابقه و با تجربه کاملا از این موارد آگاهی دارند و در نتیجه به بهترین شکل ممکن خرابی های سایبان برقی را برطرف می کنند.

نگهداری صحیح از سایبان برقی و انجام سرویس های منظم به صورت دوره ای خرابی های سایبان برقی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

یکی از عمده ترین خرابی های سایبان برقی عدم باز و بسته شدن است. در این مواقع زمانیکه شما دکمه ریموت را فشار می دهید، سایبان برقی هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.

علت این مشکل می تواند بر اثر خرابی بازوهای سایبان برقی باشد. بازوها به سه روش به هم متصل می شوند:
از طریق سیم بکسل، یا از طریق تسمه پلاستیکی و یا به کمک زنجیر . خرابی هر کدام از این قطعات مانع از عملکرد صحیح بازوها و در نتیجه عدم باز و بسته شدن سایبان برقی می شود .

علت دیگر می تواند خرابی گیربکس باشد . زمانیکه گیربکس به درستی عمل نکند نیروی موتور الکتریکی به جمع کننده سایبان وارد نمی شود و در نتیجه سایبان به خوبی عمل نخواهد کرد.

اختلال در سیستم برق رسانی سایبان می تواند عامل دیگری برای عدم باز و بسته شدن آن باشد.

خرابی ریموت کنترل نیز موجب عدم کارکرد موتور الکتریکی و در نهایت باعث عدم عملکرد صحیح سایبان می شود.

تشخیص نوع خرابی های سایبان برقی به کمک متخصصین با تجربه و ماهر به آسانی امکان پذیر است. آن ها با تجربه بالایی که در زمینه نحوه کارکرد قطعات سایبان برقی دارند در سریعترین زمان ممکن علت خرابی سایبان را تشخیص می دهند و با صرف کمترین هزینه ممکن مشکل آن را برطرف می کنند.

از دیگر خرابی های سایبان برقی ایجاد صدای گوش خراش است که می تواند به علت بروز مشکل در اتصالات براکت ها و پیچ و مهره های آن باشد. شما می توانید با سفت کردن آن ها مشکل را حل کنید و در صورت عدم برطرف شدن آن با متخصصین تعمیر سایبان برقی تماس بگیرید.

برای افزایش طول عمر سایبان برقی و کاهش خرابی های آن در هنگام سفارش سایبان محل قرار گیری آن، شرایط آب و هوایی منطقه و نوع کاربری که از سایبان انتظار دارید را باید در نظر بگیرید.

خرابی پارچه سایبان برقی

مهمترین بخش سایبان برقی که باعث پوشش محل مورد نظر می شود پارچه سایبان است . این قطعه به علت کاربری بالایی که دارد سریعتر از سایر قطعات مستهلک می شود . در ادامه برخی از خرابی های پارچه سایبان را ذکر می کنیم :

  • پوسیدگی و رنگ پریدگی :

پارچه در معرض تابش مستقیم آفتاب و رطوبت قرار دارد که این وضعیت در مناطق گرمسیری و شمال کشور شدیدتر است و به همین خاطر دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی می شود . عدم استفاده از پارچه مناسب و با کیفیت باعث خرابی زود هنگام آن می شود . برای سایبان برقی در مناطق گرمسیری و مرطوب باید از پارچه های متناسب با همان منطقه استفاده شود . این پارچه ها در برابر آفتاب و رطوبت مقاومت بیشتری دارند و دیرتر آسیب می بینند .

  • پاره شدن :

پارچه سایبان بر اثر برخورد اجسام نوک تیز و یا باز و بسته شدن مکرر ممکن است دچار پارگی شود . اجسام نوک تیز می تواند شاخه درختان ، سقوط اجسام روی پارچه سایبان، رفت و آمد حیوانات نظیر گربه و پرندگان و یا شستشوی غیر اصولی آن باشد . استفاده از پارچه های با کیفیت، امکان پارگی آن را به حداقل ممکن می رساند .

جهت تعمیر و یا تعویض پارچه سایبان می توانید از تعمیرکاران مجرب و با دانش استفاده کنید . این افراد با استفاده از تجهیزات مناسبی که در اختیار دارند پارچه پاره شده را تعمیر می کنند و یا اگر نیاز به تعویض آن باشد اقدامات لازم را انجام می دهند .

موتور سایبان برقی

خرابی موتور سایبان برقی

تفاوت سایبان دستی با برقی در به کارگیری موتور الکتریکی است. اگر موتور الکتریکی به خوبی عمل نکند و خراب شود ، سایبان را باید به صورت دستی باز و بسته کرد که کاری وقت گیر و دشوار است. حتی در برخی موارد سایبان در ارتفاع بالایی قرار دارد که امکان عملکرد آن به صورت دستی مقدور نمی باشد . بنابراین در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن باید اقدام کرد.

عموما از موتور توبولار برای سایبان برقی استفاده می کنند . این موتورها به صورت استوانه ای هستند که داخل یک لوله قرار می گیرند و صدای کمی از خود تولید می کنند. یکی از خرابی های آن ایجاد سر و صدای اضافه هنگام عملکرد است .

علت آن می تواند بر اثر شل بودن اتصالات، عدم روغن کاری به موقع و یا گرد و خاک باشد. تعمیرکاران سایبان برقی با مراجعه به محل مورد نظر شما و بررسی خرابی موتور در سریعترین زمان ممکن اقدام به تعمیر آن می کنند .

موتور سایبان برقی حتما باید به صورت دوره ای و به طور منظم بازدید شود و سرویس های مورد نیاز آن صورت گیرد . در غیر اینصورت پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دچار خرابی می شود.

برخی مواقع نیاز است که قطعات زنگ زده و خورده شده تعویض شوند که متخصصین ماهر به راحتی این کار را برای شما انجام می دهند.

استفاده از قطعات اصلی و اورجینال بحث بسیار مهمی است که اگر به درستی صورت نگیرد ، موتور سایبان برقی هرگز عملکرد مطلوب را نخواهد داشت و شما باید مدام آن را تعمیر کنید.

بنابراین در انتخاب مرکز تعمیر مناسب دقت لازم را داشته باشید و حتما از مراکز معتبر و با سابقه در این زمینه کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)