مزایا و کاربرد های سایبان پشت بام

سایبان پشت بام

یکی از آرزوهای هر فردی داشتن محیطی آرامش بخش و رؤیایی در محل سکونتش است. حتما فکر می کنید برای تحقق این آرزو باید هزینه زیادی صرف کنید ولی اشتباه می کنید. شما به آسانی و با کم ترین هزینه با نصب سایبان پشت بام به آرزوی خود دست می یابید.

مزایا و کاربرد های سایبان پشت بام

استفاده از فضای پشت بام فقط مخصوص منازل مسکونی نیست. در هر ساختمانی که پشت بام باشد می توانید با نصب سایبان برقی پشت بام مناسب، استفاده بهینه از آن بکنید. در زیر برخی از کاربردهای آن را شرح می دهیم:

  • در مجتمع های اداری و هر مجتمع دیگری می توانید در وقت استراحت از پشت بام استفاده کنید.
  • در صورت کم بودن فضای داخل محل خود، می توانید مهمانی ها و جلسات کاری خود را در پشت بام برگزار کنید.
  • یکی از کاربردهای مهم پشت بام ایجاد باغچه و فضای سبز است که جهت محافظت از آن سایبان پشت بام گزینه بسیار مناسبی است.
  • کاربرد فوق العاده خلاقانه ای که سایبان پشت بام می تواند داشته باشد، نصب پنل های خورشیدی روی سقف آن است تا علاوه بر اینکه از سایه آن استفاده می کنید برق مورد نیاز خود را نیز تأمین کنید.
  • در مناطق معتدل و مرطوب همچون نواحی شمالی کشور که معمولا درجه حرارت آفتاب کمتر است، نصب سایبان پشت بام با روکش شفاف لحظات دل نشینی را برای شما رقم خواهد زد.
  • سایبان از هر وسیله ای که شما در این مکان قرار می دهید کاملا محافظت می کند. به عنوان مثال جهت حفاظت از کولر و یا لوازم مولتی مدیای شما به کار می رود.
  • برخی افراد در فصل گرما ترجیح می دهند در پشت بام بخوابند، سایبان حفاظ مناسبی برای آن ها محسوب می شود.
  • پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی تا حدی بوده که در پشت بام استخر ایجاد می کنند. قطعا لازمه هر استخری داشتن سایبان مناسب است.
  • نصب سایبان پشت بام در قیمت تمام شده ساختمان ها تأثیر گذار است و باعث افزایش آن می شود.
ویژگی های سایبان پشت بام

ویژگی های سایبان پشت بام

سایبان ها به طور کلی با توجه به ویژگی های محل نصب خود انتخاب می شوند. در نتیجه آشنایی با آن ها خرید شما را بسیار آسان تر خواهد کرد.

باید اندازه سایبان پشت بام را با توجه به کاربری که از آن مدنظرتان است انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر محافظت از کولر مدنظرتان است و یا برای برگزاری مهمانی از پشت بام استفاده می کنید، قطعا سایبان انتخابی شما متفاوت خواهد بود.

هدف اصلی استفاده از سایبان در مناطق گرم و آفتابی مسلما محفوظ ماندن از اشعه مضر خورشید است. پس در نتیجه سایبان باید در برابر آن مقاوم باشد.

مشخصه مناطق معتدل و مرطوب باران و رطوبت است. سایبان پشت بام در این مناطق باید ضد آب و ضد رطوبت باشد تا به مرور زمان دچار کپک زدگی و پوسیدگی نشود و آب از آن نفوذ نکند.

پشت بام ها در ارتفاع بالایی از سطح زمین قرار دارند، بنابراین تأثیر باد و گرد و خاک در آن بیشتر است. اگر سایبان در برابر باد و گرد و خاک مقاوم نباشد به راحتی آسیب خواهد دید.

گل و گیاه معمولا به مقدار مشخصی از نور خورشید نیاز دارند. جهت انتخاب سایبان پشت بام برای روف گاردن این نکته را مد نظر بگیرید که سایبان کاملا نور خورشید را جذب نکند.

در اماکن ویلایی معمولا زیبایی و لوکس بودن فاکتور مهمی است. جهت انتخاب سایبان برای پشت بام، این موضوع را در نظر بگیرید.

با توجه به شرایط پشت بام خود، دستی یا برقی بودن، ثابت یا متحرک بودن سایبان را انتخاب کنید.

انواع سایبان پشت بام

سایبان در طرح ها و رنگ های گوناگون موجود است. در این مطلب برخی از رایج ترین آن ها را شرح می دهیم:

سایبان پشت بام یک طرفه

در صورتی که مساحت پشت بام شما کم است و یا می خواهید از بخشی از آن استفاده کنید مثلا فقط نیاز دارید گوشه دیوار پشت بام خود سایه ایجاد کنید، بهترین گزینه سایبان پشت بام یک طرفه است.

سایبان پشت بام لوکس

سایبان های چوبی معمولا از انواع لوکس به شمار می روند که شما با هر سبک معماری که دوست داشته باشید می توانید آن ها را طراحی کنید. در هر مکانی که نصب شوند جلوه منحصر به فردی ایجاد می کنند.

سایبان های پارچه ای کششی از دیگر انواع سایبان های لوکس هستند که علت آن شکل هندسی خاصی است که می توانند به خود بگیرند.

سایبان کولر

جهت محافظت از کولر در پشت بام به کار می رود و راندمان آن را بالا می برد.

سایبان پشت بام گلخانه ای

برای محافظت از روف گاردن بهترین انتخاب سایبان پشت بام گلخانه ای است. در ساخت این سایبان ها از روکش های شفاف و نیمه شفاف استفاده می کنند که بخشی از نور خورشید را از خود عبور می دهند و به اصطلاح سایه انداز نامیده می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)