روش های ترمیم پارچه سایبان

ترمیم پارچه سایبان

کلیه قطعات سایبان از جمله پارچه آن قابل تعمیر و تعویض هستند. این امر موجب می شود در صورت خرابی پارچه، نیاز به تعویض کل سایبان نباشد و فقط با ترمیم پارچه سایبان، مشکل سایبان برقی برطرف شود.

عوامل مخرب پارچه سایبان

  • پارچه ها در دراز مدت بر اثر تابش آفتاب دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی می شوند.
  • برخورد اجسام نوک تیز باعث پارگی پارچه سایبان می شود.
  • رطوبت زیاد موجب کپک زدن و پوسیده شدن پارچه می شود.
  • باز و بسته شدن سایبان متحرک به مرور زمان پارچه آن را دچار آسیب می کند.
  • باد و طوفان در گذر زمان اثر مخربی روی پارچه سایبان می گذارد.
  • در مناطقی که هوای آلوده دارند وقوع باران های اسیدی از عمر پارچه می کاهد.

راه های مقابله با تخریب پارچه سایبان

شما می توانید با انتخاب پارچه های مناسب با شرایط محیطی خود، نیاز به ترمیم پارچه سایبان را به تأخیر بیندازید. به عنوان مثال می توانید در مناطق گرم و خشک از پارچه ضد آفتاب استفاده کنید. بهترین راهکار جهت انتخاب اصولی و مناسب استفاده از افراد متخصص و با تجربه و همین طور خدمات گیری از شرکت های معتبر در زمینه ساخت و نصب سایبان است.

مزایای ترمیم پارچه سایبان

راه‌های مقابله با سوراخ‌های کوچک و بزرگ پارچه سایبان

برای سوراخ های کوچک، می توانید از چسب پارچه استفاده کنید. ابتدا محل سوراخ را تمیز کنید و سپس یک تکه چسب پارچه را به اندازه کمی بزرگتر از سوراخ روی آن بچسبانید. لبه های چسب را صاف کنید تا مطمئن شوید که به درستی چسبیده است. همچنین می توانید از رنگ پارچه برای پوشاندن سوراخ های کوچک استفاده کنید. رنگی را انتخاب کنید که تا حد امکان به رنگ پارچه سایبان شما نزدیک باشد. رنگ را با قلم مو یا برس روی سوراخ و ناحیه اطراف آن بمالید. بگذارید رنگ کاملا خشک شود. اگر درباره پارچه سایبان برقی و نحوه قیمت گذاری آن اطلاعات بیشتری خواستید دریافت کنید. شما عزیزان برای هر گونه پرسش می‌‌توانید از طریق صفحه ارتباط با ما تماس حاصل فرمایید.

مزایای ترمیم پارچه سایبان

مهمترین مزیت ترمیم پارچه به جای تعویض کل سایبان، صرفه جویی در هزینه است. نیاز به ترمیم پارچه سایبان همیشه به علت خرابی نیست، گاهی شما می خواهید تغییر دکوراسیون دهید و رنگ یا مدل پارچه را تغییر دهید.

زمانی که پارچه پاره می شود شما می توانید فقط با ترمیم قسمت پاره شده پارچه، در سریعترین زمان ممکن مشکل خود را برطرف کنید.

روش های ترمیم پارچه سایبان

شستشو

یکی از ساده ترین روش های ترمیم پارچه سایبان و بازسازی جلوه زیبای آن، شستشوی سایبان است. برای این منظور یک سطل آب و مقداری مایع لباسشویی نیاز دارید. استفاده از مایع ظرفشویی موجب کاهش عمر پارچه می شود.

قبل از شستشو باید سطح پارچه را کاملا از گرد و خاک و یا فضولات پرندگان پاک کنید. بعد از آن باید کاملا پارچه را خیس کنید. با کمک فرچه تمام سطح پارچه را آغشته به محلول شستشو کنید. در نهایت با شلنگ یا سطل آب پارچه را به طور کامل و با دقت آب کشی کنید. در طول زمان شستشو دقت کنید که پارچه را پاره نکنید.

جهت شستن پارچه های پلاستیکی از اسپری های پاک کننده سطح باید استفاده کنید. قبل از اسپری کردن پارچه باید خشک باشد. سپس مواد اسپری شده را با کمک اسفنج پاک کنید تا کثیفی ها برطرف و ترمیم پارچه سایبان را انجام دهید.

برای شستن روکش های فلزی باید ابتدا با شلنگ آب تمام سطح آن شسته شود. سپس باید با شوینده های سطوح فلزی و با کمک فرچه کاملا آن را تمیز کرد و در نهایت آبکشی شود.

ترمیم پارچه پاره شده

در صورت پاره شدن بخشی از پارچه سایبان می توانید از تکه های پارچه وصله ای و محکم کردن آن در محل مورد نظر استفاده کنید. دقت کنید تکه پارچه انتخابی دقیقا هم رنگ و هم جنس پارچه شما باشد.

استفاده از افراد متخصص و شرکت های معتبر

اگر ترمیم پارچه سایبان نیازمند بازکردن کامل پارچه باشد، بهتر است از افراد متخصص و با تجربه که سابقه فعالیت در شرکت های معتبر ساخت و تعمیر سایبان را دارند استفاده کنید. این کار از آسیب احتمالی به پارچه و تحمیل هزینه های اضافه به شما جلوگیری می کند. همچنین این شرکت ها با ارائه گارانتی معتبر تعمیر و تعویض پارچه تا مدتی خیال شما را از بابت خرابی آن آسوده می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)