کاربردهای سایبان برقی عمودی

سایبان برقی عمودی

سایبان برقی عمودی بهترین گزینه برای محافظت پنجره ها در برابر اشعه خورشید است. این سایبان به صورت عمودی بالا و پایین می شود. این سایبان برقی به صورت عمودی بالا و پایین می شود و نوعی پوشش صد در صدی در محل نصب ایجاد می کند. این مدل در واقع نوعی پرده برقی محسوب می شود و عملکردی کاملا شبیه پرده دارد.

نحوه عملکرد سایبان برقی عمودی

این مدل که به سایبان 180 درجه نیز معروف است، به کمک موتور برقی و جعبه دنده به صورت عمودی بالا و پایین می شود. این ویژگی سبب می شود سایبان به طور کامل فضای مورد نظر را پوشش دهد.

سایبان برقی عمودی از یک طرف در بالای پنجره قرار می گیرد و در قسمت پایین توسط بازوهای تنظیم شیب به دیوار وصل می شود.

برای تنظیم شیب این سایبان، دو عدد بازویی بازشونده را که معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می شوند در قسمت انتهایی سایبان را به دیوار وصل می کنند. با حرکت این دو بازویی به کمک جریان برق، فاصله سایبان از دیوار کم و زیاد می شود و موجب تغییر شیب آن می شود.

نحوه عملکرد سایبان برقی عمودی

مزایا و کاربردهای سایبان برقی عمودی

سایبان عمودی در هر مکانی که نصب شود پوشش کامل و صد در صدی ایجاد می کند که سبب می شود کاملاً از تابش آفتاب به فضای داخلی جلوگیری شود. به طور قطع اگر مانع از تابش آفتاب به داخل ساختمان شویم، دمای داخلی کاهش می یابد، در نتیجه می توانیم درجه وسایل خنک کننده را کمتر کنیم و باعث صرفه جویی در انرژی شویم.

سایبان برقی عمودی پوشش بسیار مناسبی برای پنجره ها در مقابل باران و برف است. در این سایبان با تنظیم شیب مناسب می توانیم زاویه دید خود را بهتر کنیم. از آنجایی که این سایبان نمای

پنجره را کاملا می پوشاند، می تواند مانع از دیده شدن فضای داخلی ساختمان شود و به نوعی همانند پرده عمل می کند.

ویژگی های سایبان برقی عمودی

جنس بدنه این سایبان معمولا از آلومینیوم ساخته می شود. سایبان عمودی باید در شرایط جوی مختلف مقاومت خوبی داشته باشد. به همین جهت بهتر است موتور آن از نوع توبولار انتخاب می شود که به فضای کمی احتیاج دارد و کم صدا و مقاوم است. بازو های تنظیم شیب باید از استحکام لازم برخوردار باشند تا به مرور زمان مستهلک نشوند.

از آنجایی که این سایبان روی پنجره ها نصب می شود و در نمای ساختمان تأثیر گذار است باید پارچه آن به سهولت قابل شستشو باشد و در برابر مواد شوینده مقاوم باشد. همچنین از طرح های متنوع جهت زیباسازی برخوردار باشد، قابلیت چاپ تصاویر مانند منظره های زیبا را داشته باشد، ابعاد آن نیز باید با دقت محاسبه شود که کاملا پنجره را بپوشاند.

سایبان برقی عمودی

انواع پارچه سایبان برقی عمودی

مسلما مهمترین فاکتوری که در پارچه سایبان برقی باید مدنظر قرار داد مقاومت آن در برابر نور خورشید است. ضد آب و ضد حرارت بودن نیز از دیگر عوامل مهم در انتخاب نوع پارچه سایبان است.

پارچه های برزنتی

این پارچه ها از تمامی فاکتورهای گفته شده برخوردار هستند. پارچه کانتینری، پارچه ترانزیتی، پارچه برزنت نانو و پارچه برزنت نایلونی نمونه ای از رایج ترین انواع آن است.

پارچه PVC

از آن جایی که این پارچه برای تمامی فصول سال مناسب است و تمامی فاکتورهای مورد نیاز را دارد، از پرکاربردترین انواع پارچه در صنعت سایبان سازی محسوب می شود.

پارچه نانو

این پارچه ها ضد آب و ضد رطوبت هستند و گزینه مطلوبی برای شهرهای شمالی کشور به حساب می آیند.

5/5 - (1 امتیاز)