مزایا و کاربردهای سایبان برقی مهدکودک

سایبان برقی مهدکودک

سایبان برقی مهدکودک و استفاده از آن مزیت های بسیاری دارد. استفاده از این سایبان برقی در فضای باز مهدکودک ها یکی از الزامات هر مهدکودکی است. زیرا کودکان نیاز به تفریح، ورزش و جنب و جوش دارند، بنابراین استفاده از فضای باز از نیازهای هر مهدکودکی به حساب می آید. فعالیت در فضای باز مضرات زیادی برای کودکان دارد. قرار گرفتن در برابر تابش آفتاب، خیس شدن در باران و آسیب های تنفسی و چشمی در اثر گرد و خاک از جمله این مضرات است. استفاده از سایبان برقی تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف می کند.

  • مضرات نور خورشید برای کودکان

کودکان برای جذب ویتامین D جهت رشد استخوان ها و دندان ها به نور آفتاب نیاز دارند. از آنجایی که کودکان پوست بسیار حساس و لطیفی دارند، اگر به مدت طولانی در تماس با نور خورشید باشند آسیب های جبران ناپذیری خواهند دید.

تغییر خصوصیات ژنتیکی و در نتیجه ایجاد زمینه ابتلا به سرطان پوست، آفتاب سوختگی، از دست رفتن آب بدن و در نتیجه گرمازدگی و پیری زودرس پوست از جمله این آسیب ها هستند.

مزایا و کاربردهای سایبان برقی مهدکودک

کودکان جهت رشد استخوان ها و دندان ها نیاز به میزان کمی از نور خورشید دارند. سایبان برقی بهترین گزینه برای حل این مسئله است. این سایبان ها به علت متحرک بودن به راحتی باز و بسته می شوند و ما می توانیم با بستن به موقع سایبان از طریق کنترل از راه دور مانع از تابش بیش از حد آفتاب به کودکان شویم.

با نصب سایبان برقی روی پنجره ها و بالکن مهدکودک می توانیم از تابش نور خورشید به داخل جلوگیری کنیم. همچنین نصب سایبان برقی در ورودی مهدکودک ها از دیگر کاربردهای آن در این مکان ها است. چاپ تصاویر انیمیشنی روی پارچه این سایبان ها و ایجاد فضای شاد برای کودکان از دیگر مزیت های سایبان برقی مهدکودک است.

ویژگی های سایبان برقی مهدکودک

این مدل از سایبان باید به گونه ای باشد که کاملا کودکان را از تابش آفتاب حفظ کند و همچنین مانع خوبی در مقابل گرد و خاک هنگام تفریح آن ها باشد. سایبان برقی باید حفاظ مناسبی برای کودکان مهدکودک در برابر بارش باران ایجاد کند. همچنین باید به سهولت قابل شستشو باشد تا آلودگی آن باعث بیماری کودکان نشود.

سایبان برقی مهدکودک به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن باید باز و بسته شود تا در صورت بارش ناگهانی باران و شروع گرد و خاک به کودکان آسیب نرسد.

سازه این قبیل سایبان ها باید به قدری مستحکم باشد که به مرور زمان آسیب نبیند و ایجاد خطر برای کودکان نکند. در این سایبان ها می بایست قابلیت چاپ تصاویر روی پارچه آن ها وجود داشته باشد.

سایبان برقی مهدکودک

انواع سایبان برقی مهدکودک

سایبان برقی دوطرفه

این سایبان مناسب برای حیاط مهدکودک هاست. این مدل دو پایه در وسط دارد که در دو طرف آن قرار می گیرند و دو سایبان مجزا در چپ و راست آن نصب می شود که قابلیت باز و بسته شدن به صورت تکی را دارند. جهت استفاده از این سایبان در مهدکودک باید نکات ایمنی کاملا رعایت شود از جمله استفاده از وسایل حفاظتی مناسب جهت پایه های آن که کودکان در هنگام تفریح به آن برخورد نکنند.

سایبان برقی بازویی

این مدل برای فضاهای باز کوچک مناسب است. همچنین روی پنجره ها و بالکن نیز قابل نصب است. از یک طرف به دیوار متصل می شود و روکش آن به کمک بازوهایی که دارد باز و بسته می شود.

سایبان برقی چتری

از این سایبان برای فضاهای باز محدودتر می توان استفاده کرد. به عنوان مثال قسمتی از حیاط مهدکودک را به کمک آن می توان جهت صرف غذا اختصاص داد.

انواع پارچه سایبان برقی مهدکودک

پارچه ای که برای این منظور استفاده می شود باید در برابر تابش آفتاب مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و به مرور زمان دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی نشود. همچنین باید ضد آب و ضد گرد و خاک باشد و از وزن کمی برخوردار باشد.

انواع پارچه های PVC برای این منظور کاملا مناسب هستند. پارچه های برزنتی از نوع ضد آب و ضد آفتاب نیز جهت این مدل از سایبان ها به کار می روند. پارچه های نانو برای سایبان برقی مهدکودک گزینه بسیار مناسبی هستند.

5/5 - (1 امتیاز)